3 Mart 2009 Salı

saçımı kestirdimm,bide çorba yaptım:)

Belime kadar uzattığım kıvır kıvır saçlarımı omuzlarıma gelecek kadar kısacık kestirdim.Ne zamandır değişiklik istiyordum.Zaten ben hep böyle durur durur 1 sene hiç kestirmem çünkü saç kestirmeye karşı fobim vardır,hep uzun saçlarım olsun isterim,sonra bi terelelli olurum kuaföre gidip kısacık kestiririm,bunu 3 kere yaptım daha öncede :)

sıkılmıştım hep aynı imajdan,bu sefer hakkaten farklı oldu,ahanda resim,kesimi iyice görünsün diyede şekilden şekile girdim :)


Neyse şimdi esas haftasonu yaptığım sebze çorbasının tarifini vericem ...bu çorba bizim evde daha yeni yeni kaynamakta,annem biz bebekken yapar,içirirmiş ama biz büyüyünce yemediğimiz için yapmamış bir daha,20 sene sonra eve sebze çorbası girdi.bence çok da iyi oldu.ben yemek yapmayı çok sevdiğim için nerden estiyse mutfağa girip yaptım,o gün bugündür de favorilerim arasında.çorbanın ismini aslında "içine ne bulursan at sebze çorbası" olarak değiştirmek istiyorum..


Neyse tarife geçelim..

KREMALI SEBZE ÇORBASI



Malzemeler


  • 1 çorba kaşığı tereyağ,yada 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı tepeleme un
  • yarım paket çiğ krema ya da 1,5 su bardağı süt,bunlarda yoksa yoğurt,yumurta ve limonla yaptığımız terbiyeylede tatlandırılır.
  • 1 ad küçük soğan
  • kırmızı biber
  • havuç
  • pırasa
  • 1 ad minicik patates (isteğe göre)
  • lahana
  • bir minik top(çiçek) karnabahar
  • bir minik top(çiçek) brokoli
  • 1 tutam dereotu
  • 1 tutam kereviz yaprağı
  • tuz,karabiber

Yapılışı


Önce aldığımız minik soğanımızı minicik doğruyoruz,ki yerken ağzımıza gelmesin,tencerede yağla kavuruyoruz..hafif kavrulduktan sonra ben kırmızı biberi,havucu,patatesi tavla zarı büyüklüğünde doğradım ki şirin bir görüntü oluşsun :) hepsinden de 1'er avuç kadar kullandım,göz kararı yani,siz ne kadar isterseniz,neyse lafı fazla uzatmıyım lahana ve pırasamıda tabiri caizse kıymık kıymık doğradım.karnabahar ve brokolileride moleküllerine ayırdım :) hepiciğini kavurdum 2-3 dk kadar.sonra ardından 3 yemek kaşığı ununu ekledim,ezmeden tencereyi sallaya sallaya karıştırdım,tamam unlarda kavruldu dedikten sonra suyunu koyup iyice karıştırdım ki topak topak olmasın..sonra kremalı yapacağız ya kremalı olsun diye varsa evinizde yarım paket kremayı yoksa sütü ekliyoruz,ben krema koyduğum zaman az da süt ekliyorum,kaynamaya bırakıyoruz,kaynadıktan sonra tuzunu,karabiberini,1 tutam dereotu,arzuya yada dileğe(,ayşeye fatmaya göre de olabilir) kereviz yaprağınıda koyuyoruz,kerevizin kendine has bir esansı olduğu için isterseniz koymayabilirsiniz,ama kereviz sevenler bence koysunlar çünkü çok güzel bir aroma katıyor.annem hep çorba kaynadıkça güzelleşir der.bende hem malzemeleri iyice pişsin lokum gibi olsun hemde tadlansın diyerekten 20 dk falan kaynattım,,eğer kremalı değil terbiyeli yapıcam krema beni bozar arkadaş derseniz de söndürmeye yakın terbiyesini ekleyin,oldu da bitti maşallah :) daha başka aklınıza gelen sebze varsa onlarıda ekleyebilirsiniz..Afiyet olsuuunn :))

10 yorum:

Flame dedi ki...

Profildeki resme bakınca epey değişmişsin ben sevdim doğrusu. Güle güle kullan canın isteyince yine uzatırsın dimi ama :)

Merve dedi ki...

bence de bayağ değiştimiş bu saç seni ama iyi yönde gerçi eski saçında çok güzeldi bence ama böyle daha modern bir görünüş olmuş sanki..olsun kökü sende gene uzar zaten ;)
mesela yanlardan hafifce alıp minik birşey takabilirsin şık durur bence..

sebze çorbası bende çok severim..

bernush dedi ki...

teşekkür ederim kızlar :) eski saçımı bende çok seviyordum ama artık kuyruk sokumuma değiyordu,dolasıyla bakımıda çok zor olmaya başlamıştı,mesela geçen gün sadece saçımı yıkıyım dedim zamanım yoktu,20 dk da yıkamışım,keşke komple banyo yapsaydım dedirtti..sarfettiğim eforda cabası :)

esr@ dedi ki...

Bencede kısa saç iyi. Çok yakışmış sana. Bende senin gibi uzatır uzatır bir anda gider kısacık kestiririm. iyi günlerde kullan.

esr@ dedi ki...

Bencede kısa saç iyi. Çok yakışmış sana. Bende senin gibi uzatır uzatır bir anda gider kısacık kestiririm. iyi günlerde kullan.

Burcu dedi ki...

Güzel olmuş saçlar kesilince, güle güle kullan.. Ben de hayatım boyunca uzatmaya karar verip, tam geçiş dönemindeki iirençlik zamanlarında amaaannn kestirdikten sonra uzatırım der kestiririm.. Ama yok bu sefer kesin uzatıcam!!! :P

nermin dedi ki...

cnm saçların cok hoş olmuş güle güle kullan daha modern ve dinamık göztermıs senı cnm darısı bana

seçil dedi ki...

saçların süpeeer bebek dier saçlarınla iyice rapunzel gibi olmuştun aslında saçlarını sarkıtıp balkondan gökanı eve alabilirdin ama... güzel olmuş güzel sebze çorbası sevmem ama bernush süper yapar doğrusu :)

bernush dedi ki...

ay çok teşekkür ederim,acaba çokmu kısa oldu diye düşünüp üzülürken moral oldu bana :)

Scissor Hands dedi ki...

güle güle kullan çok güzel olmuş